خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان مطرح کرد:

امروز جهان شاهد معجزه تفکرالهی بسیج است| اندیشه بسیج رهایی بخش مستضعفان جهان

امام جمعه دامغان با بیان اینکه امروز جهان شاهد معجزه تفکرالهی بسیج است، گفت: اندیشه بسیج تنها اختصاص به کشورما ندارد و در هرجای جهان که مستضعفی باشد این تفکر راه‌گشا است.
کد خبر: ۹۵۵۷۸۸۶
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که در نخستین آدینه از آذرماه با حضور پرشور بسیجیان و اقشار مختلف مردم همیشه درصحنه این شهرستان در مصلی امام‌خمینی ره دامغان برگزار شد با یادآوری فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه ۱۳۵۸، اظهارداشت: امام یادگار‌های متعددی از خود برجای گذاشت، اما بی تردید تشکیل این نیروی مخلص مردمی ایده‌ای الهی بود که در تاریخ انقلاب ما معجزه کرد و امروز شاهد معجزه این ایده در سطح جهان هستیم.

امام جمعه دامغان با طرح این سوال که چرا امام‌خمینی (ره) این نیروی الهی و مردمی را بسیج مستضعفین نامید، گفت: اندیشه بسیج تنها اختصاص به کشورما ندارد و در هرجای جهان که مستضعفی باشد این تفکر راه‌گشا است؛ مستضعف کسی است که زیاده خواهان عالم به واسطه سلطه گری نمی‌گذارند ظرفیت او به فعلیت برسد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های سلطه گر با استعمار و غارت منابع کشور‌های مختلف و استفاده ابزاری از قوانین بین المللی می‌خواهند خود را سرآمد و سرور کشور‌ها و ملت‌ها نشان دهند؛ اما تفکر بسیجی ملت گوید، باید در برابر این مستکبران و زیاده خواهان، صف نفوذ ناپذیر مردمی، متکی بر قدرت خداوند شکل بگیرد.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه تفکر بسیجی که روزی در کشورما جنگ تحمیلی را اداره کرد، سپس در دوران سازندگی و در عرصه‌های خدمات اجتماعی درخشید و هنوز هم در بحران‌ها چشم مسئولان به حضور بسیجیان است، امروز به جای جای منطقه و حتی جهان صادر شده است، افزود: دشمنی خونریز که ادعا می‌کرد یکی از قوی‌ترین ارتش‌های دنیا را در اختیار دارد اکنون در برابر عده‌ای رزمنده با تفکر بسیجی درمانده شده است و به قول رهبر فرزانه انقلاب " ضربه فنی " شده؛ این همان قدرت اندیشه متکی بر ایمان بسیج و آموزه‌های انقلاب اسلامی است که ماشین جنگی زاده نامشروع استکبار جهانی را زمین گیر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه اندیشه بسیج، تفکری است که ان شاالله وعده الهی را در زمین محقق خواهد کرد، اضافه کرد: خداوند در سوره قصص می‌فرماید: وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى ٱلَّذِینَ ٱستُضعِفُواْ فِی ٱلأَرۡضِ وَنَجعَلَهُمۡ أَئِمَّةٗ وَنَجعَلَهُمُ ٱلوَٰرِثِینَ "۵"وَنُمَکِّنَ لَهُمۡ فِی ٱلأَرۡضِ وَنُرِیَ فِرۡعَوۡنَ وَهَٰمَٰنَ وَجُنُودَهُمَا مِنۡهُم مَّا کَانُواْ یَحذَرُونَ "۶" و ما می‌خواستیم به آنان که در آن سرزمین به ناتوانی و زبونی گرفته شده بودند، نعمت‌های با ارزش دهیم، و آنان را پیشوایان مردم و وارثان اموال، ثروت‌ها و سرزمین‌های فرعونیان گردانیم. (۵) و برای آنان در آن سرزمین، زمینه قدرت و حکومت آماده کنیم، و به فرعون و هامان و سپاهشان که از ایشان اند چیزی را که از آن هراسناک و در حذر بودند _ و آن پیروزی بنی اسرائیل بر آنان بود _ نشان دهیم. (۶)

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار